درآمدی بر نشریات دانشجویی
درآمدی بر نشریات دانشجویی
هنر نوشتن در نشریات دانشجویی و حرفه ای

 

 
 
                                               
امروزه ایجاد بسترهای مناسب جهت رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ، ايجاد روحيه  خود باوری ، اعتماد بنفس و نشاط و پویایی در میان جوانان این مرز و بوم به امید اعتلاي فرهنگ فاخر اسلامی ایرانی آرزوی  تک تک افراد پایبند به مولفه های هویت دینی و ملی ماست . در این راستا دانشگاه رسالت  عظیمی بر دوش دارد و نقش بسزایی ایفا می کند. براین اساس متولیان امور فرهنگی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با نقش آفرینی  خود در این امور از طریق حمایت از ظرفیت های قابل اتکا جوانان فرهیخته کشور در اموری چون انجمن های علمی دانشجویی ، کانون های فرهنگی وهنری، فعالیت های دینی و قرآنی و نشریات دانشجویی و ... با کاشتن بذری برای فرهنگ این کهن مرز و بوم درخت تناوری را پرورش خواهند داد که ثمره و میوه آن به کام مردمان نجیب و فکور ایران اسلامی طعم شیرین خود را خواهد داشت و الگوی اسلامی ایرانی را به جامعه جهانی پویاتر از گذشته عرضه خواهد کرد.
 یکی از عرصه های مهم و آینده ساز این رویکرد در دانشگاهها رقم می خورد که همانا نشریات و مطبوعات دانشجویی است .نشريات دانشجويي حاصل تکاپو های فکری و علمی دانشجویان علاقه مندی است که قلبشان برای پیشرفت و ترقی مملکت خود می تپد . در این میان نشریات دانشجویی با تاثیرگذاری خود بر فضای فکری ، فرهنگی دانشجویان و آحاد جامعه گاه با ضعف ها و آسیب های گوناگون مواجه اند که با عنایت به رشد کمی آنها در دهه های اخیر لزوم توجه به شرایط کیفی آنها را ضروری جلوه می نماید.
به نظر نگارنده و با عنایت به فعالیت چند ساله در این حوزه آسیب های متعدد و گوناگونی را در این زمینه می توان برشمرد که از مهمترین این آسیب ها در حوزه نیروهای انسانی است كه با برنامه ریزی منسجم برای دو حیطه کارکنان شاغل در این حوزه و دانشجویان ، می توان از بسیاری از این آسیب های بکاهیم .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.